Disgaea 2: Cursed Memories (Playstation 2)
ünler geçtikçe oyunların daha gelişmiş grafiklerle ve gitgide gerçeğe daha da yakın görüntülerle karşımıza çıkmalarına artık alıştık. Bugün oyun piyasasına baktığımızda yeni çıkan veya çıkacak olan kaliteli yapımların, oyuncuları ilk olarak görsel yönden etkilediğini görüyoruz; ama bu demek değil ki grafik teknolojisi eskimiş kaliteli yapımlar piyasaya çıkmıyor. Teknoloji özürlü müdür, bilinmez, Nippon Ichi Software firması sık sık eskimiş grafikler kullanarak kaliteli RPG oyunlarını piyasaya sunmayı başarıyor.
Senaryodan başlayalım isterseniz.(istemezseniz de başlıyorum) Overlord Zenon adındaki şeytanların lordunun laneti Veldime dünyasındaki herkesi etkilemiş ve tüm canlıları bir şeytana çevirmiştir. Hemen hemen tüm canlıları� Şeytan avcısı ve aynı zamanda oyunumuzun kahramanı Adell, nasıl olduysa bu lanetten etkilenmemiştir.(Kahramanlar hiçbir şeyden etkilenmez hesabı) IQ�su sınır tanımayan Adell, lanetin ortadan kalkması için Overlord Zenon�u öldürmesi gerektiğinin farkına varır. Kahramanımızın annesi tarafından Zenon�u çağırmak için bir büyü yapılır; fakat gelen Overlord Zenon�un kızı Rozalin�dir. Adell, Rozalin�e lanetin ortadan kalkması için babasını öldürmesi gerektiğini söyler ve kendisine Zenon�un malikanesine kadar yolu göstermesini ister. Rozalin�in IQ�su Adell kadar yüksek(!) olmadığı için �Seni babama ***üreceğim. Zaten namussuzun tekidir, öldür� demez elbette. Yine de Adell�i ***üreceğini söyler ve o�nun kuyusunu kazmak için çalışmalara başlar. Bizim saf oğlan da bunu yemiştir. Eski Türk filmlerinin senaryosunu aratmayacak kalitede olan senaryomuzda olaylar bundan sonra hiç kimsenin beklemediği bir şekilde gelişir.
Disgaea�nın ilk oyunu Hour of Darkness 2003 yılında piyasaya çıkmıştı ve çok iyi olmasına rağmen, özellikle ülkemizde gereken ilgiyi göremedi. Baştan belirtmek gerekir; Disgaea 2 bir devam oyunu niteliğinde değil. İlk oyundaki bazı karakterler zaman zaman karşımıza çıksalar da, Hour of Darkness�ı oynamayanlar gönül rahatlığıyla Disgaea 2: Cursed Memories�i alabilirler.
Aynı Final Fantasy Tactics�deki gibi, sıra tabanlı geçen savaşlar, başlarda oldukça basit bir şekilde olmasına rağmen, oyunun ilerleyen kısımlarında inanılmaz stratejik bir hale geliyor. Her karakter karelere ayrılmış savaş alanında belirli sayıda ilerleyebiliyor. Karakterlerimizi istediğimiz noktalara ***ürdükten sonra komutları veriyoruz ve turu sonlandırdığımızda sıra rakibimize geliyor. Yan yana duran birkaç karakter aynı düşmana saldırdığında saldırılarını birleştirip combo�lar oluşturabiliyor ve daha çok hasar veriyor. Yandan veya haince arkadan yapılan saldırılar düşmanın yüzüne karşı yapılan ataklardan daha ölümcül oluyor.
Disgaea 2: Cursed Memories�deki karakter sınıfları saymakla bitmeyecek cinsten. Savaşçı, samuray, ninja, büyücü, hırsız, yaratık, silahşör ve daha ne ararsak var. Şirin mi şirin bir karakter yaratma ekranımız var. Partiye en fazla on karakter dahil etmemize izin veriliyor. Partinizde mümkün olduğunca sınıf çeşitliliği olması sizin için büyük bir avantaj. Bazı bölümlerde işi büyülerle bitirmek kolay olduğu gibi, bazen de kılıçların ve mızrakların konuşması gerekiyor. Savaş sırasında level atlayan karakterler yeni özel hareketler veya sınıfına göre yeni büyüler, yeni yetenekler öğreniyorlar.
Savaşları zorlaştıran unsur Geo isimli bir sistem. Şöyle ki savaş alanlarında Geo sembolleri ve Geo panelleri bulunmakta. Bu renkli panellerden bazıları, üzerinde durulduğu takdirde, karakterlere ekstradan saldırı gücü, büyü gücü gibi avantajlar sağladığı gibi, bazıları da karakterlerin sağlığını ve defansını düşürüp, savaşı kazanmanızı güçleştiriyor. En sinir bozucu olan ise kırmızı renkli ölümsüzlük paneli. Bu panellerin üzerinde hep düşmanlar oluyor ve özellikle düşman büyücüler yerinden kıpırdamadan saldırabildikleri için oldukça ölümcül olabiliyorlar. Böyle bir durumla karşılaştığınızda düşmana saldırmak zaman kaybından başka bir şey olmayacak. Peki ne yapmalıyız? Öncelikle bu panele ait, piramit şeklindeki Geo sembolünü bulup yok etmeliyiz. Bu şekilde paneller etkisiz hale geliyor. Burada da başka bir sorun ortaya çıkıyor. Bazen bu semboller haritanın öyle ücra, öyle ulaşması zor yerlerinde bulunuyor ki, oraya ulaşıp sembolleri yok edene kadar düşmanlar canımıza okuyor.
Savaşların sonunda kazandığımız paralarla ölen karakterleri diriltebilir, sağlığını tamamlayabilir ya da alışveriş yapabiliriz. Bir de şehirdeki tüm kararları oylama ile alan bir senato var. Senato üyelerine rüşvet vererek senatör olmanız ileride size büyük fayda sağlayacaktır. Ne yapıp edin, senatoda satıcılara çok daha kaliteli ve aynı zamanda pahalı olan eşyaların gelmesini kabul ettirin. Yoksa bir noktadan sonra satılan eşyalar çok yetersiz kalıyor. eşyaların oyunun zorluğu üzerindeki etkisi ise tartışılmaz. rüşvetin yanı sıra, güç kullanarak da senatoyu ikna etmek mümkün; fakat bunun için çok güçlü karakterlere ihtiyacınız var.
Grafik açısından herkesi tatmin etmeyeceği bir gerçek Disgaea 2�nin. 2D yerine 3D olsaydı nasıl olurdu bilemiyorum. Belki çok daha güzel görünürdü, belki de oynanışı iyice mahvederdi. Şirin karakter modellemeleri, güzel animasyonlar, oyunun strateji ve RPG yönlerinin kuvvetli olması yapımın grafik açığını kapatmayı başarıyor. Keşke kamera daha sorunsuz olsaydı da, bazı bölümlerde önümüzü görebilmek için kamerayı sürekli çevirmek zorunda kalmasaydık. Bunun dışında �Keşke� diyebileceğim bir diğer nokta da oyunun başındaki gibi kısa anime filmlerin bir daha karşımıza çıkmamaları.
Disgaea 2: Cursed Memories türünün başarılı örneklerinden biri olmuş. sıra tabanlı konsol RPG�lerinden hoşlananlar için iyi bir seçim. Son olarak, yapımcılar, yememiş, içmemiş, uşenmemiş ve tam 8 farklı son hazırlamışlar. Bütün farklı sonları ve gizliliklerle beraber her şeyi görmek isteyenlerin yaklaşık 200 saatini bu oyuna ayırması gerekecek