Axis & Allies
Bir strateji oyunu, bilim kurgu öğeleri taşımıyor ya da gelecekte geçmiyorsa, o zaman büyük ihtimalle 2. Dünya Savaşı�nın izlerini taşıyordur. Ardı arkası kesilmeyen 2. Dünya Savaşı temalı stratejileri artık leblebi yer gibi oynayabiliyor ve birimlerini bile ezbere biliyoruz. Bilgisayar ortamında bol bol strateji oyunu oynayanlar, tarih derslerinde 2. Dünya Savaşı�nı sular seller gibi anlatıp, kannat notlarını yükseltebilirler. Şaka bir yana, bir Vietnam bir Dünya Savaşı derken, sıra yine 2. Dünya Savaşı�na gelmiş olacak ki, Axis & Allies�ı karşımızda bulduk. Hakkında karar verilmesi zor bir yapım, artı özelliklerinin dışında, bir o kadar da eksisi bulunuyor. Üstelik hem RTS, hem de bir kısım turn bazlı özellikler barındırarak, yeni birşeyler de katmaya çalışıyor. Bakalım ne kadar başarılı olmuş.
En sonsuz savaş budur
Axis ve Allies, 2. Dünya Savaşı�na katılmış olan birkaç ülkenin oluşturduğu grupların ismi. Allies grubu; Amerika, Büyük Britanya ve Rusya�dan meydana geliyor. Axis grubunda ise, Almanya ve Japonya yer alıyor. Strateji oyunlarından alışılagelmiş olan campaign modu ve Axies & Allies�ı orjinal kılan bölümlerden World War 2 kısmı bulunuyor. Campaign kısmına girilince, istediğimiz grubu seçip onun campaign�lerini oynayabileceğimizi görüyoruz. Her grubun kendine göre farklı senaryoları bulunuyor, herhangi bir grubu seçip olaya girmeden önce, mutlaka Tutorial bölümünü de oynayın derim. Arayüze alışmakta zorluk çekmeyeceksiniz ama yine de öğrenmeniz gereken ufak detaylar mevcut. Bunları da kavrayınca rahat rahat oyuna geçebiliyoruz. Bunların dışında, World War 2 bölümü Axis & Allies�a değişik bir hava veriyor. Normalde campaign�ler RTS şeklinde; birim üret, gerekli binaları kur, savunmayı sıkıla ve saldırıya başla şeklinde gelişiyor. Aslında oyunun temeli de bunun üzerine kurulu, ama World War 2 bölümünde bunu daha dolaylı bir yoldan yapıyoruz. Bu moda girince, ilk başta seçmek istediğimiz ülkeyi belirliyoruz ve sonra da kocaman bir dünya haritası ile karşılaşıyoruz. Burada, kendi birimlerimizin yanında, düşman birimlerinin bulunduğu yerleri de görebiliyoruz. Bu ekran üzerinden, birimler üretebiliyor, onları çıkartma yapmaları için çeşitli ülkelere gönderebiliyoruz.
Birimler; hava, kara ve deniz birimleri olarak mevcutlar. Birim üretmenin yanında, teknolojilerimizi geliştirmek ve yenilemeler yapmak için de bu ekrandan faydalanabiliyoruz. Gerekli işlemlerimizi yaptıktan ve adamlarımızı istediğimiz yerlere yönlendirdikten sonra, sıramızı savıyoruz ve yapay zekanın da hareketini gerçekleştirmesini bekliyoruz. Daha ilk dakikada düşman ile aynı bölgede karşılaşma ihtimaliniz var, işte böyle olduğu zaman, oyun ekranı değişiyor ve RTS�lerin genelinden de alıştığımız üzere, üstten görünümlü, alışılegelmiş ve kolay bir kullanımı olan arayüzle karşılaşıyoruz. Burada kendi üssümüzü kurup birliklerimizi üretmeye başlıyor, kaynaklarımızı kontrol etmekle uğraşıyoruz. Tabii, amacımız da, karşılaşmış olduğumuz ülkeyi haritada safdışı bırakmak ve dünya haritasındaki ilerleyişimize devam etmek.