Wheel of Time
Son zamanlarda Unreal motorunu kullanmayan FPS kalmadı zaten. Bütün yeni çıkan FPS oyunlarının firmaları, kendi motorlarını yaratmak yerine Unreal motorunun lisansını satın alıyorlar ve bu motoru biraz makyajlayıp oyunu piyasaya sürüyorlar. İyi mi oluyor kötü mü oluyor bilmiyorum ama bence böyle olmaması gerekiyor, bu şekilde işin kolayına kaçıyorlar biraz sanki. Çünkü hangi Unreal motorunu kullanan bir oyun görsem mutlaka ama mutlaka Unreal`ın havasını da görüyorum o oyunda. Peki neden mi Unreal motoru bu kadar tutuldu?. Çünkü programlanması diğerlerine göre çok daha kolay ve ortaya çıkan grafikler son derece hızlı çalışıyor. Mesela şu ana kadar Unreal`dan daha iyi grafikli bir oyun görmedim ama buna rağmen Unreal, 200 mmx, 32 mb ram ve de bir 4 mb hızlandırıcı kartla, arada ufak tefek takılmalarla da olsa gayet hızlı çalışıyor. Neyse, anlayacağınız üzere The Wheel of Time da Unreal motorunu kullanan bir FPS. Hafiften FRP havası taşıyor olsa da diğer FPS`lerden grafik ve sesleri haricinde pek bir farkı olduğunu söyleyemeyeceğim. Kurulumdan sonra bilgisayar sizin sisteminize göre, otomatik olarak bir video istatistiği çıkarıyor. Mesela bende çıkan sonuç; low master detail (düşük genel ayrıntı), low sound quality (düşük ses kalitesi), medium detail world textures (orta derecede çevre kaplaması), medium detail player skin textures (orta derecede karakter kaplaması) ve standart video resulition (standart video çözünürlüğu ki bu da 640x480 oluyor). Bunları neyin ne olduğunu anlayın diye yazdım, belki işinize yarar.
Oyunun sistem gereksinimleri ise P200, 32 mb ram, 4 hızlı cd-rom ve bir de 3D hızlandırıcı kart. Tavsiye edilen sistem de PII 233 ve 64 mb ram. Aslında 200 mmx ve 32 mb ram ile oyunu çalıştırabilirsiniz ama nereye kadar gidersiniz onu bilemem. Çünkü grafikler çok ayrıntılı ve açık alanlarda, eğer ki böyle bir sisteme sahipseniz oyun resmen duruyor. Ana menüde; single player tek kişilik oyun için, multiplayer internet veya LAN bağlantısıyla oynamak için, control kontrol ayarlarınız için, hardware ise grafik ve ses ayarlarınız için kullanılıyor. Hardware seçeneğinin içinde advanced options seçeneği var ki bu da gelişmiş ayarlar için kullanılıyor. Credits`de de oyunu yapanların tanıtımı bulunuyor. Gerekli ayarları yapıp oyuna başlıyoruz. Oyunun grafikleri çok ayrıntılı. 32 bit renk derinliğine çıkabilirseniz mükemmel görüntülerle karşılaşabilirsiniz. Bol bol ışıklandırma efekti kullanılmış ve çok da güzel görünüyor. Çevre de kullanılan renkler oyunun genel atmosferine de uygun olarak koyu